Twinkle | Digital Commerce

Blankesteijn wint LOEY Starters Award voor e-commerce

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:24

Marten Blankesteijn van Blendle heeft de eerste LOEY Starters Award voor e-commerce in de wacht gesleept. Hij bleef de andere genomineerden Asbjørn Jørgensen van The Cloackroom en Bram de Zwart van 3D Hubs voor. De hoofdprijs ging vanavond naar Marco Aarnink van Drukwerkdeal.nl.

Blankesteijn is bedenker, oprichter en ‘eindbaas’ van Blendle, dat losse artikelen van Nederlandse kranten en tijdschriften verkoopt online. Hij kreeg de meeste stemmen van het publiek voor de e-commerce startersprijs.

Een vakjury had eerder drie bedrijven genomineerd die zichzelf hadden ingeschreven of door anderen waren aangedragen. Medekanshebber Jørgensen wist met The Cloakroom een succesvol online verkoopconcept voor herenkleding op te zetten, waarover u eerder heeft kunnen lezen in Twinkle. De derde genomineerde, Bram Zwart, claimt met 3D Hubs het grootste netwerk van 3D-printers ter wereld te hebben opgezet.

Vijf prijzen voor starters
Behalve aan Blankesteijn (foto) werden vanavond startersprijzen uitgereikt aan nog vier online ondernemers. Ze gingen naar Lars van Wieren van Starred (tech), Fabian Dudek van Nestpick (marketing & media), Zoran Kovacevic van Studygrasp (education) en Martine Rooth van Fysiovoorjou.nl (e-health).

Leading Online Entrepreneur of the Year
De meest prestigieuze onderscheiding ging naar Marco Aarnink, die zich Leading Online Entrepreneur of the Year (LOEY) mag noemen. Eerder droegen onder andere Coolblue's Pieter Zwart (2012) en Zoover's Stephan Bosman (2010) die titel. Aarnink is oprichter van Drukwerkdeal.nl en de overkoepelende People&Print Group, die hij begin dit jaar verkocht aan Vistaprint.

Genomineerden aan het woord
In het nieuwe nummer van Twinkle vindt u een artikel over de drie genomineerden voor de LOEY Starters Awards in e-commerce. U kunt het artikel ook hier lezen.