Twinkle | Digital Commerce

G-Star toont webshoppers waar producten vandaan komen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

G-Star biedt webshoppers sinds kort transparantie over de fabricage van producten. Op een zogenoemde ‘manufactoring map’ is te zien in welke landen het Nederlandse kledingmerk hoeveel mensen aan het werk houdt en in hoeveel fabrieken.

De interactieve wereldkaart van G-Star is al eventjes live, maar nu is die gekoppeld aan zijn webwinkel. Shoppers vinden onder items op de site een button met de tekst ‘produced by’. Na twee kliks komen ze terecht op de interactieve kaart met nadere info over de fabriek in kwestie:
 


Met de kaart geeft G-Start verder invulling aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De kaart is ook gelinkt aan de GSRD Foundation, een stichting die G-Star in 2007 heeft opgericht en die lokale projecten steunt op het vlak van onder andere ondernemerschap en onderwijs.

Voorraadchecker
G-Star vernieuwde zijn webwinkel ongeveer een half jaar geleden, waarmee een voorraadchecker zijn intrede deed op de site. Door bij een kledingstuk de gewenste kleur en maat in te vullen, krijgt de consument op een kaart te zien welke stenen winkels het item op voorraad hebben.

Membership Program
De voorraadchecker is onderdeel van G-Star’s Membership Program. Het programma biedt fysieke G-Star-winkeliers, die ook click & collect en winkelretouren faciliteren, de mogelijkheid om mee te profiteren van de verkopen op G-Star.com.