Twinkle | Digital Commerce

Macy’s richt app in voor fysieke winkels

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

Macy’s heeft zijn mobiele applicatie uitgerust met een feature die volledig gericht is op de inrichting en voorraad van de Amerikaanse fysieke winkels. In Store Mode, zoals de feature heet, heeft onder andere een voorraadchecker en biedt inzicht in nieuwe aanbiedingen.

Met de modus kunnen consumenten in de winkel de barcode van een product scannen, om vervolgens mobiel informatie over het artikel op te zoeken. Deze in-app pagina toont onder andere de prijs van het product, reviews, aanbiedingen en in welke winkels het item nog op voorraad is.

Plenti points
Ook maakt de feature een koppeling met het loyalty programma Plenti points. Zo creëren klanten een eigen omgeving binnen de app. In Store Mode wordt automatisch geactiveerd als een consument dichtbij een Macy’s-winkel komt.

Permanent in strategie
Macy’s heeft zijn app in het verleden meerdere malen ingezet om klanten te verbinden met zijn fysieke winkels. Van het scannen van barcodes en QR-codes tot een test met iBeacons. In Store Mode is echter de eerste feature die een vast onderdeel van de strategie is geworden.