Twinkle | Digital Commerce

Omoda krijgt voorraadchecker, start met click & collect

2017-11-09
180101
  • 1:18
Omoda heeft een voorraadchecker aan de productpagina’s van zijn webshop toegevoegd. Klanten kunnen zo online zien waar een schoen of tas fysiek te koop is en het artikel binnenkort ook reserveren. Daarnaast start het bedrijf met click & collect.

‘Veel klanten bekijken de collectie eerst online, voor ze naar een Omoda-winkel gaan. Met de nieuwe functie op de website wordt onnodig bezoek aan de winkel voorkomen. Ook wanneer klanten twijfelen over de maat en liever in de winkel passen, komt het online checken van de voorraad goed van pas’, presenteert Omoda de nieuwe voorraadchecker in een persbericht.

Reserveren en click & collect
Producten kunnen binnenkort online bij één van de vijftien Omoda-winkels gereserveerd worden. Daar kan het artikel gepast en gekocht worden. Zo hoopt Omoda consumenten cross-channel te kunnen bedienen. De click & collect optie, die ‘binnen acht weken’ wordt uitgerold, is daar ook een voorbeeld van.

Jaar later dan verwacht
Omoda kondigde de reserveeroptie al in de zomer van 2013 aan, toen het een vernieuwde website lanceerde. Samen met click & collect moest de service begin 2014 van start gaan. In plaats daarvan kwam de nummer 48 van de Twinkle100 begin vorig jaar met een videochat voor zijn klantenservice. Consumenten kunnen vanuit de webshop inbellen om een medewerker van de retailer te spreken. Via de chat kan de klant een vraag stellen over een bepaalde schoen of om tips vragen voor schoeisel bij een bepaalde outfit.