Enkele partijen zijn momenteel in gesprek over de overname van het failliete Superdirect.com. Dat meldt de curator aan Twinkle. Het Brabantse bedrijf in afhaalpunten voor boodschappen sloot al na negen maanden zakendoen de deuren.
Superdirect.com verwelkomde in september vorig jaar zijn eerste klanten in Eindhoven. Wie uiterlijk om tien uur ’s avonds bestelde op Superdirect.com, kon zijn boodschappen de volgende ochtend vanaf tien uur oppikken. Afhalen kon 24 uur per dag, 7 dagen per week en het was kosteloos. Sligro, dat een minderheidsbelang had in Superdirect.com, bood ondersteuning bij de inkoop van producten en was zelf leverancier.
Enkele kandidaten
Na negen maanden trok de directie in mei de stekker uit Superdirect.com’s activiteiten, kort nadat het was gestart met het aanbieden van maaltijdboxen op zijn site. In juni volgde een officiële faillissementverklaring. ‘We zijn nu met enkele kandidaten in gesprek over een overname van het bedrijf’, meldt de curator van Tilman Rosens van der Corput Advocaten aan Twinkle. ‘De gesprekken duren langer dan ik van tevoren had ingeschat, maar ik verwacht dat er binnen vijf tot zes weken wel een uitkomst zal zijn.’
Bedrijfsvorm
De curator kon niet vertellen welke en hoeveel kandidaten betrokken zijn bij de gesprekken. Onlangs werden de kantoorartikelen van Superdirect.com online geveild. ‘Ik kan verder niets zeggen over in welke vorm Superdirect.com nu verder wordt voortgezet’, aldus de curator. ‘Dat moet blijken uit de gesprekken.’
Dit is zeer goed nieuws! Dan gaat in ieder geval alle kennis en ervaring die ze in het, helaas veel te korte, bestaan hebben opgebouwd niet verloren. Benieuwd wie er met superdirect.com vandoor gaat!
Ik lees er nu voor 't eerst over. Kennelijk is er iets goed mis gegaan in de planning, want uit het startartikel van vorig jaar lees ik dat er een 'lange adem' is..
Ik denk zeker dat dit concept, richting gebruikers, kansrijk kan zijn op het gebied van gemak en efficiency. Gister nog iemand gesproken die worstelde met het retourneren van een schoenendoos.. Postpakket punten zijn ook niet overal dik gezaaid meer tegenwoordig.
De vraag is wie de business case maakt (betaald). Ergens in de keten zal toch wel een distributie opslag hebben gezeten voor de gebruiker? Gemak kent natuurlijk ook zijn waarde (prijs).
http://twinklemagazine.nl/achtergronden/2013/09/superdirect.com-klaar-voor-de-start/