Uitbreiding van de bezorgtak in foodservice biedt het meeste groeipotentieel voor Sligro, aldus directievoorzitter Koen Slippens. ‘Ons marktaandeel daarin is nog relatief laag.’
Slippens deed die uitspraak in een interview op BNR, naar aanleiding van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. De winst nam met anderhalf procent toe, om uit te komen op 69 miljoen euro. Bekend was al dat de omzet afgelopen jaar op 2,57 miljard euro (plus 3 procent) was uitgekomen. Daarmee groeide het marktaandeel tot 23 procent, rapporteert de Levensmiddelenkrant.
Superdirect.com
Sligro, behalve van de gelijknamige groothandel eigenaar van supermarktketen Emté, was als aandeelhouder en leverancier betrokken bij Superdirect.com. De afhaalsupermarkt was echter maar een kort leven beschoren; vorig voorjaar viel het doek.
Bezorgvestigingen
Sligro zoekt toekomstige groei nog steeds voor een belangrijk deel in e-commerce, maar dan op de zakelijke markt. Slippens: ‘We hebben zelfbedieningvestigingen en bezorgvestigingen. In de bezorgvestigingen is ons marktaandeel in de markt het laagst, dus daar kunnen we nog het meeste groeien.’
Trends in foodservice
Group7 voerde onlangs (opnieuw) een onderzoek uit naar de online ontwikkelingen in de Nederlandse foodservice. Daaruit bleek dat internet het dominante orderkanaal is voor nog niet de helft van de 79 gepeilde ondernemingen. Het bureau bracht een rapport uit met 7 trends in foodservice voor 2015.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sligro zoekt groei in bezorging
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.