Emté, de supermarktketen van Sligro, mengt zich voorlopig niet in de strijd om de online shopper. De uitwerking van de ambities en plannen voor ‘Emté online’ staat voor dit jaar op rol. Wel zal Sligro concrete online stappen zetten met zijn core business: de groothandelsactiviteiten.
Dat blijkt uit jaarcijfers die Sligro gisteren presenteerde en de toelichting daarop. Het tachtigjarige Brabantse concern realiseerde vorig jaar een omzet van 2.670 miljoen euro, een kleine 4 procent meer dan in 2014. De netto winst kwam uit op 81 miljoen euro, een plus van dik 17 procent.
Sligro 3.0
Sligro boekte in 2014 al ongeveer een miljard euro b2b -bezorgomzet online. Uit het verslag (pdf) over dat jaar. ‘Eind 2015 zullen wij live gaan met ons nieuwe e-commerce platform voor onze bezorgklanten.’ Uit het bericht van deze week blijkt dat de lancering van ‘Sligro online 3.0’ is uitgesteld tot 2016.
Emté online
Sligro maakte jaren geleden al plannen voor een boodschappenbestelservice voor consumenten, maar een webwinkel voor zijn supemarktformule Emté (meer dan 130 winkels) kwam er niet. Sligro was als aandeelhouders wel betrokken bij afhaalconcept Superdirect.com, maar dat ging binnen een jaar na lancering failliet.
Lees ook:
- ‘Meer online voordelen in non-food dan in food’ (8 januari 2016)
- ‘Supermarkt merkt e-commerce effect ook indirect’ (28 december 2015)
- Online boodschappen doen wint sterk aan populariteit (10 december 2015)
- Boodschappen online: hype of hit? (27 november 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sligro moet online boodschappenplannen nog uitwerken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.