Twitter is volop aan’t experimenteren met e-commerce gerelateerde zaken. De afgelopen dagen dook een ‘payment & shipping’ button op in de instellingen van de Amerikaanse Twitter-app voor Android. Inmiddels is die van het menu gehaald.
The Next Web schrijft over de button, die vermoedelijk zou moeten leiden naar een plek binnen de applicatie om betaal- en verzendinformatie in te voeren c.q. aan te passen. Het suggereert dat Twitter webshoppers om die gegevens gaat vragen.
Twitter Commerce
Het is niet gezegd dat de setting een vaste plek krijgt in de Twitter-instellingen. Duidelijk is wel dat Twitter kijkt naar mogelijkheden om te verdienen aan e-commerce. In februari kwam een samenwerking met Fancy.com voor ‘Twitter Commerce’ naar buiten. Vorige zomer werd Nathan Hubbard aangesteld als het eerste head of commerce.
De koopknop van Facebook
Ook dat andere dominante Amerikaanse sociale mediabedrijf, Facebook, ziet brood in e-commerce. De beursgenoteerde onderneming stopt met zijn eigen dienst Gifts, want het ziet zich toch primair als intermediair tussen retailers en kopers. Een koopknop bij advertenties, waaraan momenteel wordt gewerkt, moet gebruikers ertoe verleiden laagdrempelig te shoppen op het netwerk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Twitter vraagt om betaal- en verzendinfo gebruikers’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.