Twinkle | Digital Commerce

Taobao werkt met Nederlanders voor verkoop ruimtereis

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:08

Rijke Chinezen kunnen nu hun portemonnee trekken voor een reis naar de ruimte, te koop via Alibaba’s Taobao. De Chinese e-commerce gigant ging voor deze toeristische attractie een samenwerking aan met de Amsterdamse Space Expedition Corporation.

Voor 100 duizend dollar verblijven de allerrijksten van China drie tot vier minuten in de ruimte. De trip duurt met het opstijgen en landen inclusief in totaal drie kwartier. Voor het dubbele bedrag kan er een luxepakket worden gekocht met daarin een luxere accommodatie, privé-transport naar de shuttle, een training voorafgaand aan de lancering en een video-opname van de trip.

Dol op uitdaging
Een Azië-woordvoerster van de Nederlandse Space Expedition Corporation vertelt aan The Wall Street Journal dat Chinezen dol zijn op ‘uitdagende’ toeristische activiteiten en dat de space trip bij deze wens past. Het is nog onduidelijk hoeveel boekingen er momenteel al via Taobao zijn gedaan.

Alibaba's beursgang
Alibaba, waarover gisteren in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam de documentaire Crocodile in the Yangtze werd vertoond, wijzigde onlangs zijn prospectus voor de beursgang in New York. Het bedrijf draaide in het afgelopen boekjaar dat liep tot eind maart een nettowinst van 3,8 miljard dollar over 8,4 miljard dollar omzet. De beursgang van Alibaba staat gepland op 8 augustus.