Nordstrom haalt social media opnieuw naar de fysieke winkelvloer. De retailer installeert op 107 van zijn junior-afdelingen in de Verenigde Staten tv-schermen met Wanelo, de ‘Twitter voor shopping.’
Nordstrom toont in de geselecteerde winkels de populairste producten op zijn Wanelo-pagina om consumenten daarmee inspiratie te bieden voor een nieuw kledingstuk of nieuwe outfit. Wanelo, een Amerikaanse startup, vergelijkt zichzelf graag met Twitter; ook bij dit nieuwe social medium houden gebruikers de regie over wat ze wel en niet te zien krijgen. In plaats van mensen volgen ze echter producten.
Voorraad aanpassen
De Nordstrom-pagina op Wanelo bevat meer dan 200 duizend producten die fans hebben geupload, aldus shopping nieuwssite Racked. Op de tv-schermen in de fysieke winkels worden de honderd populairste getoond, die direct offline aan te schaffen zijn. ‘We maken elke week een snapshot van de populairste producten op Wanelo en passen onze voorraad in de 107 filialen daarop aan. Zo kunnen we een goede customer experience bieden’, vertelt Bryan Galipeau, Nordstrom’s social media director aan het Amerikaanse Glamour.
Pinterest-tags
Het is niet de eerste keer dat Nordstrom social media en fysieke retail combineert. Vorig jaar zomer pionierde het bedrijf met Pinterest-tags aan schoenen en tassen in stenen winkels. Een P-tag gaf aan welke producten online het meest ‘gepint’ werden, en dus het populairst waren op de Pinterest-pagina van het merk. De labels dienden als ‘social proof' voor consumenten in de stenen winkel, net als de artikelen op Wanelo nu doen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nordstrom haalt ‘Twitter voor shopping’ naar winkelvloer
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.