Twinkle | Digital Commerce

Tommy Hilfiger integreert Instagram feed in app

2017-05-28
19491096
  • [nieuws]
  • 1:09

Tommy Hilfiger heeft een vernieuwde app voor de Europese markt gelanceerd waarin consumenten aan de hand van de Instagram feed kunnen kopen. Door zijn Instagram-account te integreren, hoopt de retailer app-gebruikers meer te inspireren om iets te kopen.

Tommy Hilfiger werkt voor de vernieuwde app samen met PredictSpring, dat onder de afbeeldingen uit Instagram een koppeling met het getoonde kledingstuk heeft gemaakt. Een groene koopknop verleidt de consument om het item aan te schaffen:

Store scanner
Naast het in-app raadplegen van de Instagram feed vinden consumenten een store scanner waarmee kledingtags uit de fysieke winkel kunnen worden gescand. Zo zien zij of een jurk of broek nog voorradig is in andere vestigingen of kunnen zij het item via de app bestellen.

Loyaliteitsprogramma
Ook is er een integratie met het loyaliteitsprogramma van Tommy Hilfiger. Klanten ontvangen persoonlijke berichten, promoties en eventuitnodigingen via de app en hebben toegang tot hun rewards in de Hilfiger Club.

Prijskaartjes op Instagram
Instagram duikt zelf steeds dieper in e-commerce. Zo kwam het vorige maand met een optie om ‘prijskaartjes’ te hangen aan foto’s op het platform. Alleen een geselecteerde groep Amerikaanse retailers kan dit nu. Direct kopen op Instagram is vooralsnog niet mogelijk; er bestaat een koppeling met de betrokken webwinkel.