Facebook lanceert binnenkort een nieuwe adverteermogelijkheid voor retailers. Zij kunnen straks binnen één advertentie meerdere producten aan de consument aanbieden om meer clicks naar de shop te genereren.
Met de Multiproduct ad, zoals de advertentie door Facebook wordt genoemd, hoeven retailers minder gericht te adverteren in de news feed. Het idee erachter is dat webwinkeliers nooit exact kunnen weten welk product consumenten laat doorklikken naar hun shop. Door met meerdere artikelen te adverteren op Facebook zullen potentiële klanten sneller de stap naar de webwinkel maken.
Productvoorstellen
Facebook executive Nicolas Franchet presenteerde de nieuwe optie vorige week tijdens de Internet Retailer Conference and Exhibition (IRCE), aldus Internet Retailer, de organisator van dit event. ‘Bedenk dat de nieuwe advertentie overeenkomt met de manier waarop u in uw webshop andere producten voorstelt aan de klant als “you may also like”’, zegt Franchet. ‘Het is een natuurlijke extensie daarvan.’
De nieuwe advertenties worden naar verwachting over enkele weken beschikbaar voor retailers wereldwijd.
Wordt dit geen overkill aan advertenties dan of blijft de hoeveelheid ads in de tijdlijn gelijk?
@Wouter: dat is helaas niet duidelijk. Er zijn ook nog geen voorbeelden van hoe de ads eruit zien.