Twinkle | Digital Commerce

Simyo zet duizenden klanten in als online verkoper

2017-10-04
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Simyo, aanbieder van sim only-abonnementen voor mobiele telefoons, verwacht dat klanten dit jaar meer dan tienduizend ‘webshops’ zullen openen om te helpen bij en te verdienen aan abonnementsverkoop. Zowel de bestaande als de nieuwe klant krijgt 10 euro korting.

Directeur Onno van der Poel laat weten dat veel klanten van Simyo het bedrijf onder bekenden willen promoten. ‘Ze vroegen ons of ze beloond kunnen worden voor het aanbrengen van vrienden en familie als klant bij Simyo. Daar is het idee van een eigen webshop uit ontstaan.’

Simyo shop
Op Simyo.nl/vriendendeal kunnen klanten van de provider een eigen ‘Simyo shop’ openen (video). Deze kunnen ze vervolgens onder de aandacht brengen van familie, vrienden, buren en andere bekenden. Bij verkoop ontvangt de shophouder 10 euro, die als korting op zijn eigen factuur wordt uitgekeerd als het abonnement van de koper is geactiveerd. Ook de koper spaart een tientje uit.

Experiment
Simyo testte het sociale verkoopsysteem afgelopen jaar al onder een besloten groep klanten, van onbekende grootte. Deze klanten openden samen al 2.600 webshops, waarna de KPN-dochter besloot het concept breed uit te rollen. Eind dit jaar moeten meer dan tienduizend Simyo shops in de lucht zijn. Klanten kunnen hun virtuele winkel personaliseren en maandelijks zal een Simyo500 worden gepubliceerd. Dat is een lijst met de vijfhonderd best lopende shops van klanten. De nummer 1 wordt een week lang gepromoot op Simyo.nl en de Facebook-pagina van het bedrijf.
 
Lees ook: