Bol.com is de eerste online retailer uit de Twinkle100 die is aangesloten op The Social Shop. Klanten kunnen geld verdienen door producten van Bol.com aan te prijzen en te verkopen via een eigen online winkeltje.
Energie Direct, De Hypotheker en Oxfam Novib waren vorig jaar de eerste bedrijven die participeerden in The Social Shop, een performanced based social shopping platform van het Amsterdamse bureau Favela Fabric. Later haakten Sabon, Anderzorg, Belvilla en Be In Shape (BIS) aan.
Aanbevelen en verkopen
The Social Shop biedt tevreden consumenten de mogelijkheid diensten of producten niet alleen aan te bevelen, maar ook door te verkopen. Ze kunnen een eigen online winkeltje openen en hun contacten daar via social media op attenderen. Bij verkoop ontvangt zo'n consument tot 8 procent commissie (bij Bol.com maximaal 5 procent), die hij kan delen met de koper en/of een goed doel. Daarbuiten houdt The Social Shop nog een percentage over voor de bemiddeling. Het affiliatemodel werd door Favela Fabric zelf ontwikkeld.
Tienduizenden klanten als verkoper
Sinds de lancering van The Social Shop openden meer dan tienduizend consumenten een eigen shop, meldt (pdf) Favela Fabric. Gezamenlijk verkochten zij duizenden producten en verdienden zij voor ‘honderdduizenden euro’s aan beloningen’.
Partnerprogramma, API en winkelwidget
Bol.com zette de afgelopen jaren zelf al grote stappen om zijn groeiende productaanbod met behulp van derden aan de man te brengen. De online retailer lanceerde begin 2011 een eigen affiliateprogramma en een jaar later werd een developers center geopend. Zo’n tweeduizend geregistreerde ontwikkelaars kunnen aan de hand van een API sites en applicaties maken rondom de inmiddels zeven miljoenen producten van Bol.com. Sinds afgelopen november kunnen ook bestaande site-eigenaren eenvoudig producten verkopen via de zogenoemde winkelwidget. Daarin is checkout-functionaliteit van Bol.com verwerkt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com maakt wederverkopers van klanten via The Social Shop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.