G-star heeft zijn webshop vernieuwd. Een belangrijk nieuw onderdeel van de online winkel is een voorraadchecker die consumenten informeert over waar een bepaald kledingstuk of paar schoenen fysiek te koop is.
Het nieuwe voorraadsysteem op G-star’s website is onderdeel van het Membership Program van de keten, dat nu in Europa wordt uitgerold. Dankzij dit ‘programma’ kunnen lokale fysieke retailers met een G-star-winkel meeprofiteren van de internationale webshop van het jeansmerk.
Voorraad
De stenen winkels zijn gekoppeld aan de webshop in een voorraadchecker. Door bij een kledingstuk de gewenste kleur en maat in te vullen krijgt de consument op een kaart te zien welke stenen winkels dit item nog op voorraad hebben. Volgens Fashionunited krijgen fysieke retailers een vergoeding voor elke consument uit de regio die online winkelt op G-star.com. G-star was niet bereikbaar voor commentaar op deze regeling.
Click & collect
De keten is naast de voorraadkoppeling met fysieke partners gestart met een click & collect service. De producten die online worden verkocht kunnen in elke gewenste fysieke winkel worden opgehaald en geretourneerd.
Lancering
G-star lanceerde zijn webshop in 2010. Toen konden klanten nog inloggen met hun Facebook- of Twitter-account en konden bestellingen alleen geretourneerd worden per post. De jeansketen adverteert momenteel met een verzendservice waarbij orders die voor zeven uur 's avonds zijn besteld nog dezelfde dag worden verstuurd. De levering neemt echter nog wel twee tot drie dagen in beslag.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
G-star vernieuwt webshop met ‘membership program’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.