Minder dan de helft van de retailers uit de Twinkle100 maakt gebruik van A/B testing software, aldus het Nederlandse bureau Conversion Heroes. Visual Website Optimizer is met afstand het populairst: een kwart van de Twinkle100-retailers maakt gebruik van deze software.
Conversion Heroes maakte voor zijn testonderzoek gebruik van Ghostery, een tool die identificeert welke software er op een website wordt gebruikt. Volgens Ghostery, dat zelf ontwikkelde tools niet herkent, maken 35 retailers actief en zichtbaar gebruik van A/B testing software. Daarbinnen is Visual Website Optimizer dominant:
Conversion Heroes gaat er vanuit dat alleen de 15 grootste retailers uit de Twinkle100 het budget hebben om zelf ‘verborgen’ tools te ontwikkelen voor A/B testing en multivariatietesten. Het bedrijf concludeert dat nog niet de helft van de online grootverdieners automatische tests uitvoert om de usability en daarmee de conversie van sites te verbeteren.
Strategische pijler
Testen zal volgens Gijs Wierda, eigenaar van Conversion Heroes, verder aan belang winnen: ‘De komende tijd wordt het testen van websites en online consumentengedrag een volwassen kennisgebied. Wij benaderen onze tests vanuit een wetenschappelijk perspectief, op basis van psychologische inzichten. Dat is de kant die we op gaan: conversieoptimalisatie als strategische pijler.’
Lees ook:
- Helft A/B-testen klopt van geen kant (Twinkle 10-2013)
- ‘Twinkle100 afwachtend met Universal Analytics’ (20 januari 2014)
- ‘Twinkle100 laat kansen feedmarketing onderbenut’ (13 november 2013)
- Twinkle100: laat uw klanten niet wachten! (Twinkle 10-2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
A/B testing software geen gemeengoed bij Twinkle100
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.