Om duidelijk te maken dat Staples veel meer verkoopt dan kantoorartikelen, heeft de op één grootste online retailer van de Verenigde Staten de letter ‘L’ geschrapt uit zijn logo. Op de leeggevallen plek toont Staples nu steeds wisselende producten op zijn homepage.
Staples kondigde gisteren een grootschalig mediaoffensief in eigen land aan onder de noemer ‘Make More Happen’. Dat is ook de nieuwe payoff van het bedrijf. Staples wijst Amerikanen in televisiespotjes op het brede productaanbod dat beschikbaar is. Ook in online advertenties, op vrachtwagens van het bedrijf en in de fysieke Staples-vestigingen wordt het ruime assortiment vanaf aanstaande maandag belicht.
#WhatTheL
Staples heeft aan de campagne al de hashtag #WhatTheL gekoppeld, om discussie op social media te genereren over wat er toch aan de hand is bij het bedrijf. Vanaf volgende week zal dagelijks een ander product van Staples de letter ‘L’ vervangen op de hele website, schrijft Internet Retailer.
Marktplaats
Staples was afgelopen oktober de vijfde van de tien grootste Amerikaanse online retailers die een marktplaats aankondigde. Zogenoemde third party sellers kunnen Staples.com gebruiken als extra verkoopkanaal. Het assortiment van de kantoorartikelenverkoper wordt daarmee steeds breder en dieper.
Naar een miljoen producten
Staples verwacht dat de marketplace zo populair wordt, dat het aantal unieke producten (SKU’s) op zijn websites medio 2015 het miljoen zal overschrijden. Op dit moment verkoopt de aanbieder van office supplies, die bedrijven en consumenten als klant heeft, ongeveer een vijfde van dat aantal producten.
Fulfilment en dropshipping
Staples, dat zijn laagste prijsgarantie heeft verlengd in de VS, zal de fulfilment voor een deel van de marktplaatsverkopers uit handen nemen en daarnaast werken op basis van dropshipping. De producten van de externe aanbieders komen niet in de ruim vijftienhonderd winkels te liggen, maar ze zijn daar wel te bestellen op online kiosken. Daarbij kunnen kopers kiezen voor bezorging of voor in-store pickup op een later moment.
Staples.nl
Staples timmert onder leiding van de Nederlander Willem Vos ook in Europa aan de weg met e-commerce. Recentelijk werd een nieuwe, gepersonaliseerde website geopend voor webshoppers in ons land. Plannen voor een marktplaats op ons continent zijn er voor zover bekend niet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Staples verwijdert ‘L’ uit logo om aanbod te promoten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.