Twinkle | Digital Commerce

SanomaVentures neemt belang in winkelreviewsite Wugly.nl

2017-05-27
180101
  • 1:12

SanomaVentures investeert in Wugly.nl, een platform voor onafhankelijke (web)winkelbeoordelingen. De investeringstak van Sanoma neemt een belang van 25 procent in de site. Frank Quix, directeur en oprichter van Wugly.nl is enthousiast: ‘Met Sanoma hebben we een strategische partner aan boord gekregen waarmee we ons platform naar een volgend level kunnen krijgen.’

Wugly.nl werd in 2010 opgericht door Q&A Research & Consultancy als online platform waarop consumenten onafhankelijke beoordelingen van lokale winkels kunnen lezen en plaatsen. De afgelopen drie jaar heeft het bedrijf naar eigen zeggen bijna een half miljoen reviews verzameld, waarvan 175.000 winkeloordelingen in 2013. Op de site zijn ook de beoordelingen van webwinkels opgenomen.

Niet langer online vs offline
‘Online en offline winkelen, clicks & bricks, komen steeds dichter bij elkaar’, verklaart SanomaVentures de investering in Wugly.nl. ‘Een groeiend aantal webshops begint ook een fysieke winkel en “stenen” winkels gebruiken steeds vaker digitale marketingmogelijkheden en bieden online bestelmogelijkheden. Sanoma ziet goede kansen in het slaan van de brug tussen online en offline.’

Nieuwe website en app
Met de nieuwe investering wil Wugly.nl zijn site gaan vernieuwen en een mobiele applicatie ontwikkelen. Het bedrijf denkt dankzij de uitbreiding van zijn diensten zijn ‘waarde als onderzoeks- en marketingtool voor klanten’ te vergroten. ‘De integratie van reviews op de website van de retailer is hier een voorbeeld van’, aldus Erwin de Haan, commercieel manager Wugly.nl.