'Print is nog steeds een belangrijk onderdeel van de customer journey in een tijd waarin e-commerce groeit.' Lars Gerber, marketinghoofd bij het Duitse Bonprix, benadrukt het belang van de papieren catalogus als katalysator voor online verkoop.
Gerber spreekt met het Duitse W&V over hoe Bonprix print inzet om meer digitale verkopen te genereren. ‘Het wordt vandaag de dag minder gebruikt als orderkanaal, maar het is voor Bonprix een bijzonder succesvolle marketing tool’, zegt hij.
Bron van inspiratie
De catalogus is onderdeel van elke marketingcampagne van de Otto-dochter, die ook in Nederland (nummer 46 van de Twinkle100) opereert. ‘Het dient als bron van inspiratie en oriëntatie in de mode’ en stuwt daarmee online verkopen, aldus Gerber. Bonprix maakt jaarlijks enkele honderden catalogi, bedoeld voor verschillende internationale doelgroepen. Het bedrijf experimenteert daarbij met personalisatie in print.
Print nog niet dood
Ook voor Nederlandse online retailers is de papieren catalogus nog niet dood verklaard. Waar Beate Uhse zijn printuitgave begin dit jaar de deur uit deed, kwam fonQ met inspiratiemagazine ‘Mooi’. Dit magazine is sinds kort shoppable.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bonprix: ‘Catalogus nog steeds belangrijk voor webverkoop’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.