Pinterest heeft een eerste API (application programming interface) beschikbaar gesteld aan retailers en merken. Zij kunnen populaire pins voortaan tonen op hun eigen site. Bovendien wordt het voor bezoekers makkelijker om informatie vanaf de site op Pinterest te plaatsen.
Zappos, Walmart, Target, Disney, Nestlé en Hearst behoren tot de eerste partijen die de API van Pinterest gebruiken, schrijft het sociale netwerk in een blog-posting. Op hun sites worden de meest populaire pins getoond. ‘This gives you an easy way to discover the best stuff around the web, powered by Pinners like you!’, schrijft Pinterest.
Meer API's
Pinterest laat bedrijven weten dat de komende weken ook andere API’s beschikbaar komen, waarmee ze onder andere ‘top repins’, de meest recente pins, gerelateerde pins, de meest gelikte pins en zoekspecifieke pins zichtbaar kunnen maken op hun sites.
Pin-waarde
Uit recent gepubliceerd onderzoek van Piqora blijkt dat de waarde van een Pinterest-pin voor e-commerce bedrijven flink is gestegen. Elke pin genereert momenteel gemiddeld 78 dollarcent (58 eurocent) aan verkopen, 25 procent meer dan eind vorig jaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zappos, Wal-Mart en Target integreren Pinterest
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.