Toys ‘R’ Us matcht voortaan de prijzen van zijn producten met die van online concurrenten. De keten heeft een lijst van elf grote webshops gemaakt waarmee de prijzen gelijk moeten blijven.
De prijzen van Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, BuyBuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, Diapers.com, BabyDepot.com en e-commerce leider Amazon.com worden vanaf nu door Toys ‘R’ Us in de gaten gehouden en gematcht. Dit doet de Amerikaanse speelgoedwinkelketen niet alleen in zijn fysieke vestigingen, maar ook in de webshops ToysRUs.com en BabiesRUs.com. Het vergelijken geldt alleen niet op het web only assortiment van Toys 'R' Us.
Price matching beleid uitgebreid
‘Omdat online shopping snel groeiende is, voegen wij nu online concurrenten toe aan ons huidige price matching beleid’, zegt Richard Barry, executive vice president en chief merchandising officer van Toys ‘R’ Us. ‘Zo kunnen we klanten gegarandeerd de juiste prijs bieden voor de artikelen uit ons ruime assortiment aan speelgoed en andere artikelen voor kinderen.’
Toys ‘R’ Us matcht sinds vorig jaar oktober al de prijzen van een aantal fysieke retailbedrijven. Klanten kunnen tot zeven dagen na aankoop een beroep doen op de laagste prijs voor het product. Als zij het artikel in die periode in een andere stenen winkel goedkoper vinden, kunnen zij het verschil terugvragen bij Toys ‘R’ Us.
Aanval op online
Toys ‘R’ Us is niet de enige Amerikaanse retailer die de aanval opent op zijn online concurrenten. Best Buy, Target en Fab.com kondigden eerder al aan hun prijzen gelijk te stellen met bijvoorbeeld Amazon. Zo willen retailers hun klanten behouden en willen Best Buy en Target showrooming in de ban doen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Toys ‘R’ Us opent met price matching aanval op webretailers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.