Google ziet de gemiddelde prijs voor de paid clicks in zijn zoekmachine dalen. Dat blijkt uit het tweede kwartaalrapport van het bedrijf. De gemiddelde prijs per betaalde klik lag afgelopen kwartaal 6 procent lager dan vorig jaar en 4 procent lager dan het eerste kwartaal.
Het aantal betaalde kliks in Google steeg in de drie maanden tot juli met 23 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Google meldde in zijn rapport niet om hoeveel kliks het nu precies gaat, duidelijk is wel dat de omzet uit paid clicks in een jaar tijd flink is gegroeid.
Totale omzet
Google boekte in het tweede kwartaal een totale omzet van 14,1 miljard dollar, een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst steeg ook met 16 procent, tot een bedrag van 3,2 miljard dollar. Van de omzet werd afgelopen kwartaal 8,9 miljard dollar (63 procent) geboekt op eigen domeinen als de zoekmachine en YouTube.
Advertenties op externe websites
De omzet uit kliks op Google-advertenties op externe websites was met 3,2 miljard dollar in het tweede kwartaal goed voor 23 procent van alle inkomsten. De omzet uit deze kliks lag 7 procent hoger dan die in het tweede kwartaal van 2012. Google betaalde afgelopen kwartaal echter wel 16 procent meer commissie uit aan site-eigenaren, 3,0 miljard dollar in totaal.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google: meer naar goedkopere paid clicks
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.