Twinkle | Digital Commerce

Butlers: winkelverkoper schiet webshopper te hulp

2017-11-09
286380
  • 0:56

Butlers zet winkelbedienden in om webshoppers te helpen bij de aanschaf van meubels. De medewerkers staan via koptelefoon en camera in contact met online klanten. Het persoonlijke advies op afstand moet leiden tot hogere verkopen en minder retouren.

Butlers heeft in Berlijn een showroom geopend waarin het complete meubelassortiment staat uitgestald en kan worden gekocht. Tot voor kort werden meubels alleen in de webwinkel en via de jaarlijkse catalogus aan de man gebracht; in Butlers’ bestaande 160 woonwinkels zijn alleen woonaccessoires te vinden.

Butlers verkoopt sinds 2007 online. Voor Oostenrijk, Spanje en Groot-Brittannië zijn inmiddels dedicated landensites met winkelmandje opgetuigd. Afgelopen jaar groeide de omzet van de multichannel-keten met 15 procent tot 103 miljoen euro. Daarvan werd 14 miljoen euro online gegenereerd, circa twee keer zoveel als in 2011.

Butlers, dat onder andere beschikt over een augmented reality app, verwacht naar verluidt dat het online kanaal rond de komende decenniumwisseling voor 50 procent van de omzet zal zorgen.