Otto lanceert over twee maanden zijn eigen betaalmethode Yapital, die is gebaseerd op QR-codes. Tot de eerste acceptanten behoren de Japanse e-commerce reus Rakuten, verzendhuis Baur, hotelketen Novum Group en de winkelketens Görtz en Sport Check.
Dat heeft Nils Winkler, die aan het hoofd staat van Otto’s betaaldochter, bekend gemaakt op een congres in Frankfurt. Internetworld rapporteert dat Yapital ‘in de eerste weken van de tweede helft van dit jaar’ bij onze oosterburen wordt geïntroduceerd, in juli dus. Eind dit jaar moeten veertig tot vijftig bekende namen uit de Duitse online en offline retail zich hebben aangesloten.
Cross-channel oplossing
Yapital wordt gepositioneerd als een cross-channel betaaloplossing, waar QR-codes het fundament voor bieden. Door codes te scannen op websites, in winkels, op posters of bijvoorbeeld pizzadozen kunnen consumenten een betaling doen met hun smartphone. Met de betaalmethode concurreert Otto onder meer met eBay-dochter PayPal.
Eigen platform, eigen merken
Otto heeft honderden miljoen euro’s vrijgemaakt om te investeren in online start-ups en in nieuwe technologie. Behalve een eigen betaaldienst is ook een eigen e-commerce platform in de maak, wat een eind maakt aan Otto's relatie met Intershop. Ook nieuwe eigen merken moeten Otto wapenen tegen de concurrentie van met name Amazon en Zalando.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto komt met PayPal-concurrent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.