Twinkle | Digital Commerce

KidsComplete: nieuwe structuur en focus op zorgsector

2017-05-27
264234
  • 1:22

KidsComplete gaat zich met CareComplete specifiek richten op de zorgmarkt. KidsComplete wordt een label en komt als bedrijfsnaam te vervallen. Onder de nieuwe naam ‘Just Us!’ wil webondernemer Erwin Jager meer labels met boodschappenservices lanceren.
   
Sinds 1999 verzorgt KidsComplete de toelevering van boodschappen op kinderdagverblijven. Daartoe werkt de b2b-webshop samen met een aantal bekende leveranciers als Unilever, Arla en Blokker.

Handen vol
In een interview met Twinkle repte Jager anderhalf jaar geleden al over de toevoeging van CareComplete, voor de levering van boodschappen aan zorginstellingen. Op dat moment had het bedrijf al wel ervaring met levering aan de zorg, maar niet binnen een dedicated omgeving.

CareComplete kwam er niet omdat het familiebedrijf de handen vol had aan KidsComplete en FoodComplete, dat boodschappen levert aan kleine supermarkten, mkb-kantoren en schepen. De huidige focus op de zorgmarkt hangt samen met de verslechterde omstandigheden in de markt voor kinderopvang, laat Jager weten.

'Butler voor klanten'
CareComplete, dat nu nog verwijst naar Foodcomplete.nl, moet voor augustus open gaan en meerwaarde bieden ten opzichte van huidige spelers door innovatieve features en gebruiksgemak. Jager: ‘Met ons grote eigen wagenpark leveren we landelijk, we hebben specifiek voor de zorg getrainde bezorgers, systemen die kunnen inspelen op maatwerkbeheoftes en als familiebedrijf zijn we een butler voor onze klanten.’

DeliXL
CareComplete gaat onder meer concurreren met Zorgboodschap.nl, een nieuwe b2b-leverservcie van Deli XL. Jager komt die groothandel misschien ook nog elders tegen, als hij zich met een nieuw label gaat richten op de horecamarkt. ‘Die plannen zijn nog niet concreet, het is een denkrichting.’