Twinkle | Digital Commerce

Gepersonaliseerd shoppingplatform JustFab naar Nederland

2017-11-09
180101
  • 0:56

De Amerikaanse online moderetailer JustFab wil naar Nederland komen. Het bedrijf hanteert een abonnementsmodel waarbij leden maandelijks een speciaal voor hen geselecteerd kledingstuk kunnen uitkiezen.


JustFab is een online retailer van gepersonaliseerde mode waarbij een stylists items selecteert voor de leden. Klanten betalen 39,95 euro per maand om één kledingstuk voor die maand uit te zoeken. Bij aanmelding dienen zij een enquête over hun modewensen in te vullen, die gebruikt wordt voor het kledingaanbod. Ook kunnen leden zelf modesuggesties indienen.

Uitbreiding Europa
Het bedrijf werd in Los Angeles opgericht in 2010, waarna het in 2011 al plannen maakte om internationaal uit te breiden. Momenteel heeft de retailer websites in Canada, Duitsland en Groot-Brittannië. Spanje en Frankrijk staan voor juli van dit jaar op de lijst. Ook denkt Europamanager Gerrit Müller van JustFab aan uitbreiding naar Nederland, Polen en Italië, meldt hij aan het Duitse Internet World Business. Wanneer dit concreet zal gebeuren is nog onbekend.

JustFab draaide vorig jaar een omzet van 30 miljoen euro met zijn Europese websites.