Outfittery, de persoonlijke online kledingwinkelservice voor mannen, zet een nieuwe stap om klanten aan zich te binden. Het bedrijf gaat retouren kosteloos ophalen bij de klant, ook in Nederland.
Het Duitse Outfittery is een Europese exponent van curated shopping. Het bedrijf heeft personal shoppers in dienst die mannen op afstand stijladvies geven. Op basis daarvan sturen ze dozen met kleding naar de klant, die kosteloos terug mag sturen wat hij niet wil hebben.
De manier van werken brengt enorm hoge retourpercentages met zich mee. Om de mannelijke klandizie op dit punt te ontzorgen, gaat Outfittery de ongewenste waren desgewenst oppikken. Bijvoorbeeld bij de klant thuis of op kantoor.
Unique selling point
Na een geslaagde test op de Duitse thuismarkt (met UPS) wordt de dienst ook in de andere zeven markten uitgerold volgens Lead Digital. Zo creëert het bedrijf een unique selling point. Overigens doet ook Zalando ervaring op met het ophalen van retouren, in Londen en sinds kort ook in Keulen.
The Cloakroom verkocht
Eerder deze week werd bekend dat het Nederlandse The Cloakroom, de grote internationale concurrent van Outfittery, in andere Duitse handen komt. De overnemende branchegenoot Modomoto houdt het label in de lucht. Oprichters Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen krijgen een plek in de directie van de overkoepelende 'Curated Shopping Group'.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Outfittery gaat retouren gratis ophalen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.