Twinkle | Digital Commerce

Futurumshop, Bijenkorf en Zooplus maken kans op logistieke prijs

2017-05-27
180101
  • 1:22

Futurumshop, de Bijenkorf en Zooplus maken kans op de titel ‘Logistieke Webshop van het Jaar 2013’. Op 11 juni aanstaande, aansluitend op het congres Logistiek & E-commerce, wordt in Houten bekend wie de opvolger wordt van de eerste winnaar Nespresso.

De jury van de logistieke vakprijs, onder voorzitterschap van Wehkamp.nl’s operationeel directeur Andries van Daalen, heeft de genomineerden vanmiddag bekend gemaakt. De kandidaten werden getoetst op aspecten als kosteneffectiviteit, klantvriendelijkheid, innovatie en aftersales, maar ook op bijvoorbeeld originaliteit en duurzaamheid.

Drie genomineerden
De drie genomineerden maken een flinke online groei door. De Bijenkorf werkt daarbij onder andere samen met Docdata en Kiala (voor click & collect), Futurumshop.nl opende vorig jaar een modern nieuw magazijn en de Duitse pure player Zooplus belevert vanuit ons land webshoppers uit verschillende landen.

De verkiezing van de Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van vereniging Logistiek management, Organisatie Groep Zuid en DeliveryMatch. De bijbehorende award zal op dinsdagmiddag 11 juni aanstaande worden uitgereikt aan het einde van het congres Logistiek & E-commerce in Hotel Houten.

Logistiek & E-commerce
Huub Vermeulen, Directeur Operations & Fulfillment bij Bol.com, is keynote speaker op Logistiek & E-commerce. Hij legt uit welke keuzes Bol.com heeft gemaakt in de supply chain om een betrouwbaar logistiek proces voor een catalogus van vele miljoenen producten mogelijk te maken. Op het congres bieden sprekers van onder andere Ace Jewelers, Redcoon, Bulls & Birds, Fonq.nl en de Bas Group een kijkje in de logistieke keuken.
  
Lees ook: Logistiek: wat Nespresso zo goed doet