‘Unieke kunst voor de moderne Gentleman’, luidt de ondertitel van Canador. Kunst in een oplage van maximaal tien stuks per schilderij wereldwijd.
‘Gelimiteerde AI-gecreëerde kunstwerken met dieren afgebeeld als mens in elegante pakken, die kracht en succes symboliseren.’ Zo omschrijft oprichter Dustin van de Sande van Canador zijn collectie schilderijen. ‘Ze zijn bedoeld om een exclusieve sfeer in huis of kantoor te creëren met de focus op kracht en succes, en tegelijkertijd een bijdrage te leveren aan natuurbescherming, want 10 procent van de brutowinst wordt gedoneerd aan het WNF’, voegt hij daaraan toe. Van der Sande wilde namelijk een product creëren ‘dat niet alleen schoonheid en luxe uitstraalt, maar ook een positieve impact heeft’. Hij onderscheidt zich van anderen in de branche in zijn focus op storytelling, de presentatie en zijn bijdrage aan natuurbescherming. Verder vindt hij dat elk schilderij je aan het denken zet: hebben dieren een betere kans om te overleven als ze zich als mensen zouden gedragen? ‘Dat maakt deze kunstwerken niet alleen visueel, maar ook conceptueel interessant’, aldus de webshopeigenaar. En de naam Canador? Die blijkt geïnspireerd op het Spaanse woord ganador, dat winnaar betekent.
Van de Sande werkt op basis van print-on-demand. Elk kunstwerk wordt pas geproduceerd als er een bestelling voor is geplaatst. ‘Dit minimaliseert verspilling, verlaagt kosten en betekent ook dat klanten altijd een perfect afgedrukt product ontvangen.’ Orders worden verzonden met DHL.
Om de kunstwerken aan de man te brengen, zet de eigenaar social media in en zoekt hij samenwerkingen met bedrijven en influencers. ‘Als jong bedrijf is het vergroten van onze naamsbekendheid en het overtuigen van mensen van de waarde van AI-kunst best een uitdaging’, vindt Van de Sande. ‘We opereren in een competitieve markt en het doorbreken daarvan met een uniek product vergt tijd en consistente inspanning.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: Canador