Twinkle | Digital Commerce

Ook Tuinendier.nl duikt in online dier- en tuinbranche

2017-11-08
180101
  • 1:42

De e-commerce markt voor dier- en tuinproducten krijgt er een nieuwe speler bij. Tuinendier.nl opent op 5 maart de deuren en concurreert daarmee direct met Bol.com, dat vandaag zijn assortiment uitbreidde met een ‘Dier’- en ‘Tuin & Klussen’-afdeling.

Tuinendier.nl biedt ruim 15.000 verschillende producten voor dier en tuin. ‘Daarbij moet gedacht worden aan artikelen van kleine stekpotjes tot grote tuinhuizen’, vertelt oprichter Danny Campion aan Twinkle. ‘We hebben zo’n 6.000 dierenartikelen bestemd voor de verzorging van huisdieren tot boerderijdieren.’

Informatieplatform
Naast de verkoop van producten wil de webshop zich van concurrenten als Bol.com onderscheiden door als informatieplatform te fungeren voor zijn klanten. Op de website komen video’s en geschreven tips te staan die zijn gemaakt door experts uit de branche. Campion: ‘Wij werken onder andere samen met Modeste Herwig. Zij is schrijfster van diverse tuinboeken.’

Offline gevoel naar online
‘Wij willen de beste webshop worden voor tuin- en dierartikelen’, vertelt Campion over zijn ambities. ‘Daarbij gaat het niet alleen om de beste zijn in assortiment of in de prijzen die we klanten bieden, maar meer om het offline gevoel van winkelen online te brengen. Bezoekers moeten het leuk vinden om rond te kijken in onze webwinkel, net als in een fysieke shop. Het gaat bij ons om de winkelbeleving.’

Tuinendier.nl richt zich in het beginsel op de Nederlandse en Belgische markt. Bij succes kan de shop verder uitbreiden naar onder andere Duitsland, aldus Campion.

Bol.com
Bol.com is vandaag gestart met de verkoop van producten voor ‘dier, tuin en klussen’. Het bedrijf denkt een ‘groot gat’ in met name de markt voor dierenproducten te kunnen vullen. Op dit moment zijn met name Pets Place en pure player Zooplus hier online dominant. ‘De gemiddelde huisdierenbezitter is allang klaar om artikelen online te bestellen, het aanbod was tot vandaag echter nog uiterst beperkt’, vertelde de online retailer vanochtend.

De Ahold-dochter verkoopt in de drie nieuwe speciaalzaken in totaal ongeveer zestigduizend artikelen. Daarnaast biedt het tuin- en klusadvies in de vorm van checklists.