Twinkle | Digital Commerce

Bol.com brengt klus-, tuin en dierassortiment online

2017-05-27
180102
  • [nieuws]
  • 1:33

Bol.com opent vandaag zijn nieuwe speciaalzaken ‘Dier’ en ‘Tuin & Klussen’. Veel producten waren gisteren al te vinden op de site, inmiddels is ook de homepage aangepast. Het merkportfolio is uitgebreid met onder meer Whiskas, Bonzo, Histor, Bosch, Lips, Kärcher en Gardena.

Bol.com maakte afgelopen woensdag bekend zijn assortiment uit te breiden met zestigduizend artikelen voor ‘huisje, boompje, beestje’. In de dierenspeciaalzaak van de Ahold-dochter zijn ongeveer tienduizend producten te koop. Klanten vinden er onder meer ‘alles voor hun honden, katten, vissen, knaagdieren, vogels en zelfs reptielen en paarden’.

‘Groot gat in de markt’
Uit een onderzoek dat Bol.com liet uitvoeren door Multiscope blijkt dat nog geen 10 procent van de Nederlandse huisdierenbezitters producten online koopt. ‘Nu gebeurt dat veelal nog offline, zoals in de supermarkt en de dierenspeciaalzaak’, constateert de online retailer. ‘De gemiddelde huisdierenbezitter is allang klaar om artikelen online te bestellen, het aanbod was tot vandaag echter nog uiterst beperkt.’ Bol.com denkt een ‘groot gat’ te kunnen vullen in de markt die online onder meer wordt bediend door dierwinkelketen Pets Place en de Duitse pure player Zooplus.

Tuin & Klussen
Bol.com opent vandaag ook zijn speciaalzaak voor Tuin & Klussen, die afgaande op de eerder genoemde aantallen met zo’n vijftigduizend artikelen is gevuld. Er zijn aparte homepages gemaakt voor de naamgevende productgroepen (tuin, klussen). Daarop wordt respectievelijk gewezen op snoei- en op klusadvies met checklists.

Geen levende producten
Met de uitbreiding van vandaag gaat Bol.com de strijd aan met dierenwinkels, tuincentra en bouwmarkten. De nummer 2 van de Twinkle100 biedt geen levende producten aan (dieren en planten), die wel tot het standaard assortiment van de offline concurrenten behoren.

Docdata en PostNL
Voor alle genoemde productcategorieën werkt Bol.com samen met zijn vaste fulfilmentpartner Docdata. PostNL draagt zorg voor de bezorging van producten.