Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels verkopen drie dagen in Jaarbeurs Utrecht

2017-05-27
180101
  • 1:11

Op 8, 9 en 10 maart kan in de Jaarbeurs Utrecht offline gewinkeld worden bij diverse webwinkels. De shops verzamelen zich in een New Yorkse setting tijdens het evenement Webshop till you drop.


De webwinkels komen bijeen om zich gezamenlijk te presenteren aan de consument. Bezoekers kunnen zo producten testen of passen en de kwaliteit controleren. ‘Webshops worden (prijstechnisch gezien, red.) steeds aantrekkelijker, maar toch zijn er nog veel mensen afwachtend. Het is voor veel van deze mensen belangrijk om van te voren te weten of de kwaliteit wel echt goed is, hoe het product exact aanvoelt, hoe de kleuren zijn, et cetera’, vertelt Manon van Spaandonk namens organisator Expocommunications.nl over het idee achter het evenement.

Ze vervolgt: ‘Daarnaast willen de webshops bij ons vooral werken aan naamsbekendheid. Aan de ene kant door directe verkoop te genereren, aan de andere kant door een indruk en visitekaartje achter te laten bij de bezoeker, zodat ze thuis op hun gemak nog kunnen webshoppen.’

Thema's
Participerende webshops worden ingedeeld in de thema’s fashion, beauty, gifts, accessoires, living, feel good, shoes, travel, kids en food & drinks. Op de voorlopige deelnemerslijst staan shops als Ietje Company, Belle, Coach&Jackets, Comfystuff.nl en By Zenz.

Op de beursvloer is plek voor 120 shops. De organisatie verwacht dat tien- tot vijftienduizend mensen het evenement zullen bezoeken.