Twinkle | Digital Commerce

Otto stapt in beauty

2017-11-11
180101
  • 0:58

Otto is op zijn Duitse thuismarkt begonnen met de verkoop van beautyartikelen. Het verzendhuis heeft daartoe een nieuw dochteronderneming opgericht: Otto Beauty. Producten worden los van andere Otto-artikelen verzonden, tegen extra verzendkosten voor de klant.

Mail-Men schrijft over de assortimentsuitbreiding van Otto, dat volgens de Duitse vaktitel ondertussen een soort marktplaats mag worden genoemd. Immers: ‘Er zijn zoveel verschillende verkooppartijen die inmiddels verkopen via Otto.’ Otto Beauty komt uit de eigen keuken, maar het gedraagt zich technisch gezien als een externe verkooppartner; shoppers krijgen beautyartikelen als make-up en huidverzorgingsproducten los van andere artikelen geleverd. Sterker: Otto brengt daarvoor extra verzendkosten in rekening:


Neckermann.de
Otto, achter Amazon de tweede online verkoper van Duitsland, werkt voor de vulling van zijn assortiment steeds vaker samen met een nog altijd selecte groep retailpartners. Neckermann.de werkte op nog grotere schaal samen met derde verkopers, maar die postorderpionier ging onlangs failliet in Duitsland. Otto werd de nieuwe eigenaar van het merk en van het domein Neckermann.de. De verkoop op die site is nog niet hervat.