Twinkle | Digital Commerce

Bol.com: bijna 3 op 10 bezoekers via mobiele apparaten

2017-11-11
180101
  • 1:28

Bol.com laat weten dat 13,5 procent van zijn bezoek binnenkomt via een smartphone. Een nog grotere groep, van 15,1 procent, maakt zijn entree via een tablet. Bol.com verwacht dat het mobiele bezoekersaandeel tot ruim 40 procent zal stijgen dit jaar.

Dat maakt Bol.com vanochtend bekend in een persbericht, waarin ook een aantal andere prestaties en verwachtingen wordt gedeeld. Een omzetbericht is het echter niet; eind volgende maand pas worden de jaarcijfers van moederconcern Ahold nader gespecificeerd. Onder de nieuwe eigenaar is ‘de snelle groei die Bol.com in de geschiedenis heeft laten zien gecontinueerd’, wil de nummer 2 van de Twinkle100 wel kwijt. In 2011 groeide de omzet nog met 18 procent, tot 376 miljoen euro.

Speciaalzaken
Bol.com laat weten dat de afgelopen jaar geopende ‘speciaalzaken’ (baby, koken & tafelen en mooi & gezond) al sinds het begin beter lopen dan verwacht. In 2013 zal de online retailer zijn entree maken in drie grote nieuwe productgroepen, maakte Ahold onlangs al duidelijk.




Afhaalpunten
Bol.com wijst in zijn bericht van vandaag ook op de opening van afhaalpunten in 59 Albert Heijns, in die omgeving gebruikt door 5 procent van de klanten: ‘Dat is een verdubbeling ten opzichte van verwachtingen vooraf’, aldus Bol.com. Producten van de webwinkel zijn sinds kort ook af te halen bij de Pick Up Points van Albert Heijn.

Wapenfeiten
Bol.com noemt de introductie van gratis verzending (bij orders boven de 20 euro), de verdubbeling van het aantal klanten in België en de entree van in totaal 2.5000 zakelijke verkopers onder meer nog als andere wapenfeiten in 2012. Om de groeiende groep mobiele bezoekers te dienen werd in september een verbeterde mobiele site opgeleverd, geschikt voor iDeal- en creditcardbetalingen.