Twinkle | Digital Commerce

Affiliprint start in Nederland

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Het Duitse Affiliprint breidt uit naar Nederland. Het affiliatemarkertingbedrijf start met een netwerk van Nederlandse uitgevers en webwinkels, die waardebonnen gaan meesturen met hun tijdschriften en pakketten.

Affiliprint is in zijn thuisland sinds 2010 actief met zijn concept: het aanbieden van waardebonnen via distributeurs als webwinkels en uitgeverijen. Het bedrijf ziet nu kans om uit te breiden naar buurland Nederland. ‘Waardebonnen hebben een hoge acceptatie bij Nederlandse consumenten’, zegt Michiel Dijkstra van Affiliprint. ‘Uit onderzoek van PostNL blijkt dat 64 procent van de Nederlandse consumenten actief op zoek is naar kortingscodes.’

Performance based
Om snel bekend te worden op de Nederlandse markt is Affiliprint een samenwerking aangegaan met Daisycon, een groot (online) affiliatenetwerk in Nederland. Bedrijven kunnen voortaan via gedrukte waardebonnen nieuwe klanten werven. De waardebonnen bevatten codes, zodat precies te volgen is welke bonnen worden ingewisseld.

Dijkstra: ‘Als de bon wordt ingewisseld ontvangt de betreffende distributeur een van tevoren vastgesteld bedrag. Het systeem is dus performance based, iets wat online heel gebruikelijk is, maar nieuw is voor offline marketing.’ De bonnen omzeilen de ‘nee-sticker’ van consumenten, omdat de waardebonnen met de gewenste post (dag-, week- en maandbladen en webwinkelpakjes) meekomen.

Duitsland
In Duitsland heeft Afiliprint met zijn twintig medewerkers op dit moment ruim 18 miljoen actieve waardebonnen in omloop. Het bedrijf vond onlangs investeerders in Nordwest Zeitung (NW Digital) en de KWF bankengroep. Andere investeerders zijn onder meer Business Angels, Venturecapital.de en Corporate Finance Partners.