Fashionchick.nl maakt vervolgstappen over de grens. Na Frankrijk en Duitsland vorig jaar, werd begin deze maand Fashionchick.com in de Verenigde Staten gelanceerd. Eind deze maand staat de opening van Fashionchick.co.uk in Groot-Brittannië op de planning.
Het Nederlandse Fashionchick.nl, een site van No Search, heeft als ambitie om internationaal voet aan de grond te krijgen. Doordat Sanoma Media begin vorig jaar minderheidsaandeelhouder werd van No Search - met de optie tot volledige overname over drie jaar - konden door de kapitaalversterking eerder stappen over de grens worden genomen worden dan verwacht.
Groeipotentieel
Net als Fashionchick.fr en Fashionchick.de worden ook Fashionchick.com en Fashionchick.co.uk gepositioneerd als zelfstandige, lokale labels onder het moederbedrijf No Search bv. Het doel is dat de sites eind 2013 break-even draaien. Een team – met native speakers - runt de sites vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam ‘Wij zien dat we internationaal met de huidige groeistrategie ons merk sterker kunnen maken en met Amerika en Engeland actief worden in twee van de grootste e-commerce landen ter wereld’, zegt medeoprichter Aart Wallet op Admanager.nl. ‘Ook zien wij veel groeipotentieel gezien het grote aanbod aan converterende shops en er is ruimte in de markt voor shopping gerichte portals zoals Fashionchick.’
700.000 bezoekers
Fashionchick.nl heeft sinds het voorjaar van 2008 succes met het verzamelen van interessant webwinkelaanbod voor fashionista’s. De social shopping site beschikt zelf niet over voorraad, maar verwijst alleen door naar webwinkels. De site heeft gemiddeld 700.000 bezoekers per maand. Eind mei van dit jaar werd de modeportal uitgeroepen tot Beste affiliate publisher 2012.
Bron: Admanager.nl
Fashionchick rolt verder uit in buitenland
2012-11-20T12:47:00
2017-05-27
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fashionchick rolt verder uit in buitenland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.