Nooit eerder vloeide er zoveel geld in de kassen van Amerikaanse webwinkeliers als afgelopen maandag. Op Cyber Monday boekten online retailers in de VS een omzet van een kleine anderhalf miljard dollar, heeft comScore becijferd.
Daarmee geldt 26 november 2012 voortaan als de meest omzetrijke dag in de Amerikaanse webwinkelgeschiedenis. De omzet lag afgelopen maandag 17 procent hoger dan die op Cyber Monday vorig jaar, om uit te komen op een slordige 1.465.000.000 dollar.
Flinke groei
De omzet van Amerikaanse webwinkeliers ligt dit holiday shopping season tot nu toe gemiddeld 16 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, een flinke groei. De National Retail Federation (NRF) verwacht dat de hele Amerikaanse retail (online en offline) in november en december een plus van 4,1 procent zal noteren.
Thanksgiving Day en Black Friday
In onderstaande tabel zet comScore de omzetten van Amerikaanse online retailers in dit koopjesseizoen af tegen dat het vorige. Te zien is dat de inkomsten op Thanksgiving Day (plus 32 procent) en Black Friday (plus 28 procent) relatief harder toenamen dan die op Cyber Monday.
Cyber Monday
Cyber Monday is het door belangenvereniging Shop.org geïnitieerde equivalent voor ‘Black Friday’, de dag na Thanksgiving Day waarop retailers traditiegetrouw stunten met winkelprijzen. De laatste paar jaar is het breed geadopteerde Cyber Monday, ingevoerd in 2005, goed voor recordomzetten voor Amerikaanse webwinkeliers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Cyber Monday breekt alle records
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.