Cyber Monday was de drukste dag in de Amerikaanse webwinkelgeschiedenis tot nu toe, blijkt uit de cijfers van comScore. Voor het eerst zetten online retailers in de VS samen meer dan 2,5 miljard dollar om op één dag.
ComScore publiceerde een verkoopanalyse over de drukste dagen van het eindejaarsseizoen. Kop: ‘How mobile is transforming holiday shopping.’ Daarin communiceren de onderzoekers de online omzetten op Thanksgiving Day (27 november jl.), de daarop volgende Black Friday en Cyber Monday.
Hieronder is te zien dat de omzet op 1 december uitkwam op 2,586 miljard dollar. Dat is 24 procent meer dan de 2,085 miljoen dollar vorig jaar:
Half miljard meer dan vorig jaar
Op 2 december 2013 spendeerden Amerikaanse webshoppers samen voor het eerst meer dan 2 miljard dollar bij Amerikaanse retailers. Op de afgelopen Cyber Monday gaven ze ruim een half miljard meer uit. Mobiele apparaten tekenen inmiddels voor ruim een vijde van de uitgaven op topdagen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Meer dan 2,5 miljard dollar webwinkelomzet op Cyber Monday
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.