Salesupply, dat webwinkeliers helpt bij online verkoop in het buitenland, richt zijn pijlen op een aantal grote en opkomende e-commerce markten buiten Europa. Het Nederlandse bureau gaat voor het eerst bemiddelen in warehousing en fulfilment.
‘We breiden de komende periode flink uit’, aldus Jeroen Leenders van Salesupply. ‘We willen dit jaar nog kantoren openen in Brazilië en Amerika, volgend jaar in Rusland en Australië. Ook Azië heeft onze aandacht. We kijken dus zowel naar grote, volwassen e-commerce landen, als naar opkomende markten. Zelf verwacht ik de komende jaren veel van Brazilië, door de grote economische groei, de olie, het WK voetbal en de Olympische Spelen. Bedenk daarbij dat nu pas ongeveer één op de vijf Brazilianen regelmatig online is. Onze klanten zien ook veel potentie in dat land.’
Fonq, Omoda, Simply Colors en Azalp
Salesupply ondersteunt bedrijven als Fonq, Omoda, Simply Colors en Azalp (case) bij hun verkoopactiviteiten in het buitenland. Het bedrijf voert marktverkenningen uit en het biedt klanten onder meer een vertaalservice, een lokaal postadres en telefoonnummer, een bankrekeningnummer en eventueel ook een keurmerk. Lokale gesitueerde mensen zorgen voor de koppeling aan betaalmethodes, afhandeling van klantcontact en voor advertentiecampagnes.
Warehousing en fulfilment
Salesupply helpt Nederlandse webwinkeliers vanaf de start in 2009 naar Frankrijk en Duitsland. De activiteiten werden later uitgebreid naar de belangrijkste andere Europese e-commerce landen (netwerk), waarin ook lokale kantoren werden geopend. Met de stap naar nieuwe continenten gaat het bedrijf ook bemiddelen in warehousing en fulfilment. Twinkle-blogger Leenders: ‘Om goed te kunnen verkopen in bijvoorbeeld Brazilië of Rusland moet je lokale voorraad hebben, wat binnen de Europese markt niet per se nodig is. Met partners ter plekke gaan we dat allemaal mogelijk maken.’
Netwerk
Salesupply streeft ernaar om in alle relevante e-commerce markten kantoren te openen. Het netwerk moet niet alleen helpen bij de internationale expansie van Nederlandse webwinkeliers, maar ook bij die van ondernemers uit andere landen. Braziliaanse webwinkeliers moeten via Salesupply bijvoorbeeld kunnen verkopen in Australië, Spaanse in de VS.
Intrastores
Salesupply is een spin-off van het succesvolle Nederlandse e-commerce bedrijf Intrastores (o.a. van Trekhaakshop.nl), winnaar van de Cross Border E-commerce Award bij de laatste uitreiking van de Thuiswinkel Awards. Een recent Twinkle-interview met Intrastores' Tim Oosterbaan en Toine Bastiaans vindt u hier.
Ik moet zeggen dat fulfillment best een interessant principe is. Ik ben benieuwd hoeveel we dit in de toekomst gaan zien. Het implementeren van deze strategie op markten zoals witgoed is wel interessant. Als je een bedrijf hebt wat de volledige verzending en installatie van wasdrogers en soortgelijke apparaten is dat extreem interessant. Het is dan voor individuele partijen makkelijker om met simpele websites grote dingen neer te zetten. Zo zou 1 nog een behoorlijke webshop kunnen maken.