Twinkle | Digital Commerce

Salesupply breidt uit naar Spanje

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 1:21

Salesupply, dat Nederlandse webwinkeliers ondersteunt bij verkopen over de grens, heeft een kantoor geopend in Barcelona. Directeur Jeroen Leenders: ‘Spanje is een van de snelst groeiende internetmarkten van Europa.’

Salesupply begon ongeveer een jaar geleden met dienstverlening in Frankrijk en Duitsland. Lokale mensen in dienst van het bedrijf kunnen onder meer de marketing en klantenservice uit handen nemen voor webwinkeliers met expansiedrift.

Groeimarkten
Hoewel Groot-Brittannië lang hoog op Salesupply's verlanglijstje stond, getuige de huidige site en dit bericht van Twinkle, is de keus nu op Spanje gevallen. Leenders: ‘De vraag van webwinkeliers naar uitbreiding in Engeland bleef achter. Het is logistiek allemaal wat lastiger en bovendien is daar sprake van een volwassen e-commerce markt. We hebben besloten ons meer op groeimarkten te richten.’

Voordeel
Volgens Leenders is de Spaanse markt nu ongeveer net zo volwassen als de Nederlandse een jaar of vier à vijf geleden: ‘Zo’n 46 miljoen inwoners zorgen daar voor ongeveer 5 miljard aan online-bestedingen. Da’s minder dan we dit jaar in Nederland doen. Op technisch vlak lopen ze wat achter en dus zit er nog heel veel rek in die markt. Groot voordeel is dat Spaanse webshoppers gewend zijn om veel in het buitenland te bestellen.’

Scans
Vanaf begin volgend jaar gaat Salesupply scans uitvoeren voor webwinkeliers die voet op Spaanse bodem willen zetten.  Uiteindelijk wil het bedrijf zoveel mogelijk Europese landen aan zijn portfolio toevoegen, te beginnen met de minder ontwikkelde webwinkellanden. Leenders:  ‘Italië is in dat licht ook interessant.’

In het eerste nummer van Twinkle in 2010 vindt u een uitgebreid artikel over de stand van e-commerce in Spanje.