Twinkle | Digital Commerce

Infographic: waarom volle winkelwagens blijven staan

2017-11-11
180101
  • 1:00

Winkelwagens die zonder betaling worden verlaten zijn online retailers een doorn in het oog. Shopping cart abandonment doet zich vooral voor bij mensen die niet van plan zijn om te kopen. Veel andere ‘winkelwagenverlaters’ laten zich afschrikken door de bezorgvoorwaarden.
 
Dat blijkt uit recent Amerikaans onderzoek van comScore. De meest genoemde redenen om een gevulde winkelwagen te laten staan zijn een gebrek aan een daadwerkelijke koopintentie ('window-shopping', 57 procent) en de bewaarfunctie die een winkelwagen biedt (56 procent); deze groep shoppers zegt later terug te komen.

Bezorgvoorwaarden
Webwinkelwagenverlaters die wél hadden willen kopen laten zich nogal eens afschrikken door bezorgvoorwaarden. Te hoge verzendkosten, het niet halen van de besteldrempel voor free shipping, of te late vermelding van bijkomende kosten worden door veel respondenten genoemd als reden voor shopping cart abandonment.

Infographic
Milo plaatste de resultaten van comScore’s onderzoek in een infographic:



Milo werd anderhalf jaar geleden overgenomen door eBay. Het biedt de basis voor eBay Now, de same day delivery dienst waar eBay mee experimenteert.