Twinkle | Digital Commerce

Mobiele verkoop: hoe de iPad de iPhone voorbij ging

2017-05-27
350233
  • 1:43

De iPad tekent voor 55 procent van de mobiele verkopen in het netwerk van Affiliate Window. De conversie van de Apple-tablet is ongeveer twee keer zo hoog als die van de iPhone.



De verschuiving van mobiele verkopen van smarthones naar tablets wordt aardig in beeld gebracht door Affiliate Window, onderdeel van de Zanox Group. Het affiliatenetwerk bracht een rapport uit met de titel: M-commerce: The Complete Picture.

Aan de basis van het rapport liggen transacties die via publishers van Affiliate Window tot stand zijn gekomen. Inmiddels komt 8 procent van de sales in de UK uit mobiele verkopen, meer dan twee keer zo veel als vorig jaar:



IPad aan kop
De iPad van Apple tekent in zijn eentje voor ruim de helft van de aan Affiliate Window gelieerde mobiele verkopen (55 procent van januari tot en met mei dit jaar). De iPhone volgt op grote afstand, met 29 procent over de afgelopen vijf maanden. Het iPhone-aandeel wordt kleiner naarmate het jaar vordert. De iPad is inmiddels dus goed voor het dubbele aantal mobiele verkopen, hoewel volgens eConsultancy nog zeker tien keer meer Britten een iPhone hebben dan een iPad.

In de afbeelding is ook te zien dat Android-toestellen en BlackerBerry’s op ruime afstand volgen van de Apple devices:



Uit onderstaande figuur wordt duidelijk dat de iPad de iPhone een klein jaar geleden heeft ingehaald als belangrijkste device voor mobiele transacties:



Uit het rapport blijkt dat iPhone en iPad de afgelopen vijf maanden ongeveer evenveel bezoekers hebben getrokken naar de partners van Affiliate Window:



Het grote belang van de Apple-tablet voor de (mobiele) omzet van Affiliate Window komt voort uit de hoge conversie, die ongeveer twee keer zo hoog is als als die van de iPhone:



U kunt het rapport van Affiliate Window, dat gemiddelde orderwaardes niet uitsplitst naar device, downloaden via onderstaande link (pdf).


Size: 1.7M bytes Modified: 2 juni 2016, 10:23