Twinkle | Digital Commerce

De langverwachte mobiele website van De Bijenkorf is na een soft launch in de lucht. Belangrijker voor de online omzet van het warenhuis is de geoptimaliseerde tablet-versie van de website. De lancering daarvan is ook nabij, laat een woordvoerster weten.

2017-11-09
180166
  • 1:48

De langverwachte mobiele website van de Bijenkorf is na een soft launch in de lucht. Belangrijker voor de online omzet van het warenhuis is de geoptimaliseerde tablet-versie van de website. De lancering daarvan is ook nabij, laat een woordvoerster weten.

‘De mobiele site moet informatief en servicegericht zijn. Eenvoudig, functioneel en met een checkout’, zei e-commerce manager Pieter Heij eerder dit jaar in Twinkle (interview). Dat is gelukt. Wie een bezoek brengt aan het warenhuis op zijn smartphone, ziet dat de zoekfunctie en de winkelzoeker veel ruimte innemen:



De homepage biedt verder onder meer een overzicht van de belangrijkste productgroepen, een directe belbutton en een link naar de desktop-versie van de site. Mobiele kopers kunnen afrekenen met creditcard, met iDeal en met de Bijenkorf Card. PayPal ontbreekt in een rijtje, net als acceptgiro.

IPad als playground
‘Veel belangijker vind ik een site voor tablets, en dan met name de iPad’, aldus Heij in Twinkle nummer 2 van dit jaar. ‘We zijn een site aan het bouwen die rekening houdt met de mogelijkheden van het apparaat, zoals swipen. De iPad wordt de playground voor nieuwe experimenten. Tot slot hebben we een app, maar die gebruiken we voornamelijk om te inspireren. Retailers als wij moeten zorgen voor een fantastische winkel in de browser.’

Tablet-site
De woordvoerster van Bijenkorf laat weten dat de geoptimaliseerde site voor tablets op dit moment wordt getest onder grote groepen gebruikers. Maar nog niet iedereen die op de tablet een bezoek brengt aan het warenhuis krijgt de nieuwe site voorgeschoteld. Het eind van de testfase is volgens de zegsvrouw in zicht, waarna iedereen toegang krijgt. M.bijenkorf.nl biedt echter al een voorproefje van het design en van de functionaliteit:



De Bijenkorf online
Met een online omzet van 35 miljoen euro in 2010 bezet de Bijenkorf, dit jaar genomineerd voor de belangrijkste Thuiswinkel Award, de 27e plek in de Twinkle100. Afgelopen jaar groeiden de webinkomsten met 70 procent, tot circa 60 miljoen euro.

NB: Lees ook: