De online retailbestedingen zullen in ons land niet zo hard groeien als in andere West-Europese landen. Tot 2016 komt de gemiddelde groei per jaar uit op 9 procent, verwacht Forrester Research. Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en Zweden doen het beter, Italië en Spanje veel beter.
Deze week publiceerde Forrester Research prognoses over online retail op zowel de Europese als de Amerikaanse markt. De gemiddelde jaargroei in 17 onderzochte Europese landen komt tot 2016 uit op 12 procent, 2 procentpunten meer dan de groei in de Verenigde Staten.
Twinkle kreeg inzage in Forrester’s rapport over de Europese prognoses. Volgens het onderzoeksbureau komen de Nederlandse online retailbestedingen (alleen producten) dit jaar voor het eerst boven de 5 miljard euro uit, om in 2016 de kaap van 7 miljard euro te ronden. De groei in ons land blijft achter bij het Europese gemiddelde en bij de groei van alle bij naam genoemde landen:
Excuus
Dat de online bestedingen in Italië en Spanje volgens de verwachting van Forrester harder zullen toenemen dan in Nederland, is niet vreemd, omdat webwinkelen daar nog niet zo is ingeburgerd als hier. Voor de UK, Duitsland, Frankrijk en Zweden, waar de bestedingen ook harder zullen groeien, geldt dat excuus niet zozeer.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Nederlandse groei online retail blijft achter’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.