Nic. Oud Webshop Service, VDS Fulfilment, TopPak en e-Warehousing gaan de retouroplossing van 12Return aanbieden aan hun zakelijke klanten. De module biedt webshoppers de keus om producten voor retour af te geven bij PostNL, Kiala of DHL Servicepoints.
12Return spreekt van een ‘unieke samenwerking’ tussen 6 e-commerce partijen. Behalve op het eigen bedrijf en de vier fulfilmentbedrijven doelt 12Return op WICS Solutions. Er is een koppeling gemaakt tussen de software van 12Return en het warehouse management systeem van WICS, waar de genoemde fulfilmentbedrijven allemaal mee werken. Zij krijgen voortaan automatisch een vooraanmelding van een komende retourzending.
Retourketen start bij de klant
12Return, dat ‘de iDeal van de retourlogistiek’ wil worden, elimineert verrassingen in het retourproces volgens initiatiefnemer Stef de Bont. Tegen Twinkle zei hij afgelopen november: ‘Door de retourketen bij de klant te starten (in de webshop, red.) ontstaat de mogelijkheid om de keten beter te sturen en om slimmer gebruik te maken van informatie. Zo weet de webshop in een vroeg stadium wat geretourneerd gaat worden. Deze info kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het ontvangstproces, voorraadplanning en creditering.’
API of plug-in
Om 12Return te gebruiken kunnen webwinkeliers gebruik maken van een webservice via een API (application programming interface) of van een Magento plug-in.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fulfilmentbedrijven adopteren retouroplossing 12Return
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.