De e-commerce branche, die zo sterk op traffic en conversie stuurt, laat door technische onvolkomenheden miljoenen euro’s liggen. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de Twinkle100, de jaarlijkse ranglijst van de in omzet grootste webwinkels in Nederland.
In totaal laten de 100 grootste online retailers en de 30 grootste online reisaanbieders samen bijna 400 miljoen euro liggen.
De totale online omzet van de Twinkle100 komt dit jaar uit op ruim 6 miljard euro. De online travelbranche is verantwoordelijk voor de helft van deze omzet. Deze 30 partijen partijen zien samen ruim 200 miljoen euro aan hun neus voorbijgaan, door slechte beschikbaarheid van de sites en lange laadtijden.
'Langzame site is geld weggeven'
In opdracht van Twinkle heeft Measureworks de performance (laadtijden, beschikbaarheid) van de bedrijven in de Twinkle100 getest. 'Op basis van gegevens en cijfers uit diverse onderzoeken hebben we vervolgens uitgerekend wat de ondernemers in deze ranglijst meer hadden kunnen omzetten als de performance optimaal was geweest', zo geeft algemeen directeur Jeroen Tjepkema van Measureworks aan. 'Een slechte performance zorgt ervoor dat klanten wegklikken naar de concurrent. Met een langzame site geef je dus eigenlijk geld weg aan de concurrentie.'
Thuiswinkel Update
De complete ranglijst met de 100 grootste online retailers en de 30 grootste online reisaanbieders wordt donderdag 29 september gepresenteerd tijdens de Thuiswinkel Update.
en als ze wegklikken klikken ze waarheen? waarschijnlijk dus naar 1 van de andere concurenten uit de top100 maar die hebben dus hetzelfde probleem kennelijk...
vind het allemaal erg kort door de bocht en slecht onderbouwd.
Net de muziek industrie die roept dat illegaal downloaden zoveel omzet kost en er daarbij vanuit gaat dat elke gedownloade CD anders ook echt in de winkel gekocht was.
Volledig eens met daniel hierboven mij. Onderzoek van niks. Leuke reclame voor measure works ism twinkle waarschijnlijk?
Lijkt me logisch dat die uitgaven verschuiven naar concurrenten, volgens mij staat dat er ook. Maar dat neemt niet weg dat de (grote) webwinkels een probleem hebben. Maar misschien kan Measurework een uitleg geven?