Twinkle | Digital Commerce

PostNL wil grootste pakketbezorger worden in Britse e-commerce

2017-05-27
1089606
  • 1:15

PostNL heeft een nieuwe pakketdienst gelanceerd op de Britse markt. Het postbedrijf, in het buitenland bekend onder de ‘oude naam’ TNT Post, wil marktleider worden in de UK op het gebied van pakketbezorging voor webwinkeliers.

De nieuwe dienst van TNT Post UK moet meer service bieden aan online retailers en ervoor zorgen dat de besteldrempel voor Britse consumenten kleiner wordt. Bij de lancering van zijn nieuwe dienst haalde TNT cijfers aan van belangenclub IMRG, die erop wijzen dat slechte bezorging leidt tot afkeer van het online bestelkanaal.

Tracking en flexibiliteit
Om de tevredenheid van webshoppers op te schroeven biedt de nieuwe service van TNT Post UK onder meer realtime tracking-mogelijkheden via een barcode. Het postbedrijf biedt daarnaast meer flexibiliteit in het ophalen van bestellingen bij de magazijnen van webwinkeliers of hun fulfilment-partners. Bovendien zouden webverkopers bij TNT 5 tot 10 procent goedkoper uit zijn dan bij Royal Mail.

Sleutelwoord e-commerce
Volgens CEO Nick Wells maakt de nieuwe dienstverlening in packets and parcels onderdeel uit van TNT’s strategische groeiplan in de UK. E-commerce is daarbij het sleutelwoord, aldus de Britse vaktitel Postandparcel.info. TNT Post UK is naar eigen zeggen het tweede postbedrijf van Groot-Brittannië en het is vast van plan de dominante logistieke speler worden in Britse e-commerce.

Eén na grootste markt
Groot-Brittannië is na Nederland de grootste markt voor PostNL (kwartaalbericht in pdf), dat dit voorjaar werd gesplitst van TNT Express.