Twinkle | Digital Commerce

Best Buy opent deuren voor andere verkopers

2017-05-27
467240
  • [nieuws]
  • 1:06

Best Buy heeft een online marktplaats geopend waarop ook andere partijen producten kunnen aanbieden. Amerika’s grootste elektronicaverkoper volgt de stap die bedrijven als Amazon, Sears, Wal-Mart, Bol.com en Zalando eerder zetten.

Op de marktplaats van Best Buy, dat onlangs begon met het aanbieden van dagdeals, zijn producten te koop van de webverkopers Buy.com, Mambate, SF Planet, ANT Online, BeachAudio.com en van Wayfair, het nieuwe webwarenhuis van CSN Stores. Zij zorgen zelf voor de fulfilment van de orders.

Meer omzet, minder overloop
Best Buy strijkt een commissie op als zo’n derde partij iets verkoopt op zijn marktplaats, wat extra omzet oplevert. Bovendien zou het bedrijf willen voorkomen dat mensen zich oriënteren in de fysieke winkels van de keten, om vervolgens elders online hun aankoop te doen.

Best Buy in Europa
Met een webomzet van 2,5 miljard dollar bezet Best Buy de elfde stek in de Top 500 Guide van de Amerikaanse vaktitel Internet Retailer. Het bedrijf timmert sinds vorig jaar ook in de UK aan de weg. Onlangs nog lanceerde Best Buy een mobiele bestelapplicatie voor de Britse markt. Het is onzeker of de Amerikaanse keten nog actief wordt in continentaal Europa, een stap die het bedrijf aanvankelijk wel ambieerde.