Twinkle | Digital Commerce

10 m-commerce features op een rij

2017-05-27
180101
  • 1:38

Op Getelastic.com somt Linda Bustos praktijkvoorbeelden op van 'mind-blowing mobile commerce features', met links naar relevante artikelen. Hieronder vindt u best practices met GPS, foto's, schudden, augmented reality en social sharing.

GPS
Crutchfield biedt een tool aan die de bezorgtijd berekent op basis van GPS. Met behulp van html5 heeft Crutchfield deze app-achtige tool ingebouwd in de mobiele website:



Foto’s
Via Amazon Remembers kunnen kopers een mobiel gemaakte foto van een willekeurig product opsturen, waarna Amazon in zijn database op zoek gaat naar dezelfde of soortgelijke producten. Die artikelen biedt de online retailer vervolgens direct te koop aan.



Shake it
Consumenten die op zoek zijn naar boeken of wijn kunnen bij Alibris en bij Tesco via de ‘schudfunctie’ van de iPhone producten of klantbeoordelingen vinden.



Zappos gebruikt de shake feature voor branding. Bij het schudden binnen de iPad-app vallen er kittens uit de lucht. Deze katjes zijn een soort van mascottes. Zo verschijnt er bijvoorbeeld ook een kitten na een mislukte zoekopdracht op de site.



Augmented reality
Een wandeling maken, waarbij u het aanbod van adveerterders uit de buurt kunt zien? EBay maakt het mogelijk.



Bij OverstockArt en bij Art.com kunnen consumenten door middel van augmented reality bekijken hoe een kunstwerk thuis zou staan.



Tesco is in Zuid-Korea gestart met virtuele supermarkten in metrostations. Hier kunnen reizigers mobiel bestellen door QR-codes te scannen bij afbeeldingen van producten, die aan huis worden afgeleverd.



Social sharing
Percy3D maakt op maat gemaakte digitale content in de vorm van persoonlijke berichten. Ze worden geïntegreerd in videoclips, die kunnen worden verstuurd naar sociale netwerken of via e-mail.



BMW-rijders kunnen hun favoriete routes in kaart brengen en deze delen met vrienden.



Bron: Getelastic.com