Twinkle | Digital Commerce

Klanten belonen voor social sharing via Gloople

2017-05-27
180101
  • 1:22

De Britse start-up Gloople is een social sharing e-commerce platform dat tools biedt voor retailers waarmee zij klanten kunnen belonen met kortingen voor het ‘liken’ of delen van een product op sociale netwerken. De consument wordt zo beloond in de mate waarin hij invloed heeft op het web.

Wanneer een consument iets koopt via een webwinkel die gebruikmaakt van de tools van Gloople, kan hij deze aankoop via Facebook of Twitter delen voor een korting. Als vrienden van de consument daarop reageren, groeit de invloed en daarmee de korting. Een positieve review op een social hub van de webwinkel leidt ook tot meer korting. Webwinkeliers kunnen zelf een maximum aan korting instellen en wijzigen.

Voordelen

Gloople maakt het via deze social discount-module voor retailers mogelijk om de ‘ambassadeurs’ van hun shop of producten te belonen met kortingen. Retailers krijgen zo niet alleen directe betrokkenheid van hun klanten, maar vergroten ook de kans op extra hits via sociale netwerken. Een ander voordeel van Gloople, zo zegt het bedrijf zelf, is dat alle sociale commerce-tools en technologieën gegroepeerd zijn in één modulair e-commerce platform.

Warren Knight, oprichter en CEO van Gloople, laat weten dat de start-up zich richt op het mkb, zo meldt Nuzakelijk.nl. ‘We willen kleine bedrijven een “big brand experience” geven.’ Een voorbeeld van een retailer die gebruikmaakt van het platform is Cheeky Beach, die een stijging van 18 procent in de verkoop zag sinds de integratie van het platform.

Bron: Nuzakelijk.nl / Wawyaa.com